Desembre

Desembre

ME ACOMPAÑAN

miércoles, 8 de abril de 2015

M´ACOMPANYEU ? - ¿ME ACOMPAÑÁIS?




BONES TARDES:
Quan escolto una sardana, es com si amb donguessin una injecció d´energia, com si la meva vida es rebovinés i tornés a reviurer aquelles tardes dels diumenges a la Pza. de Sant Jaume, quan plena  d´inocencia i amb les meves mans unides a altres personas, de vegades eren dos nois un a cada cantó, devegades dos noies, o persones grans amb les que amb les mans enllaçades anaven marcan els passos de la dança més bella de totes les dances que es fan i es desfán.
Durant una temporada vareig formar part de la Colla Vallvidrera, va ser l´any 1967, quan tenia 18 anys.
Quina llástima que aci Valencia, no en facin!
Aquesta fotografía es de quan tenía 14 o 15 anys, en un aplec de Vila-Joana (Vallvidrera) (Barcelona)

Mentres escolto i veig aquest video tan preciós de la sardana el Saltiró de la Cardina, amb poso a ballar.

M´acompanyeu? .

Desde Valencia  amb carinyo.



BUENAS TARDES: Cuando escucho una sardana, es como se me diesen una inyección de energía, como si mi vida se rebovinara y volviese a revivir aquellas tardes de domingo en la Pza. de San Jaime, cuando llena de inocencia y con las manos unidas a las de otras personas, a veces eran dos chicos, uno a cada lado, a veces dos chicas, o dos personas mayores que con las manos entrelazadas íbamos marcando los pasos de la danza más bella de todas las danzas que se hacen y se deshacen.

Durante una temporada formé parte de la Colla Vallvidrera, fue en el año 1967, cuando tenía 18 años. ¡Qué lástima de que aquí en Valencia, no hagan! La fotografía de más arriba es de cuando yo tenía unos 14 o 15 años en un Aplec de Vil-la Joana (Vallvidrera-(Barcelona)

Mientras escucho y veo este video tan precioso de la sardana El Saltiró de La cardina, me pongo a bailar ¿Me acompañáis? .

Desde Valencia con cariño, Montserrat Llagostera Vilaró

10 comentarios:

  1. Pues bailamos :D

    Me ha gustado mucho el vídeo.

    Besote

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracias Manuel López Paz. La sardana del se llama "el Saltiró de la cardina", que significa el salto de la cadernera.
      Un abrazo, Montserrat

      Eliminar
  2. Hola noieta, ja torno a ser aquí, és que he estat molts dies sense ordinador i ara en tinc un de nou, però encara està en rodatge...
    Jo també he estat molt sardanista, vaig aprendre a ballar sardanes amb set o vuit anys i de jove , amb ma germana seguiem tots els aplecs ...En vaig gaudir molt i quan en sento alguna els peus se me ni van sols. Cada any per Sant Jordi, a l'escola en ballem una de molt gran, que agafa tot el pati i jo l'ensenyo als nens i nenes...sempre ballem La Llevantina...
    Aquesta que has posat m'agrada molt, la meva mare la solia cantar:
    Pageseta moreneta vull cantar-te una cançó,
    vull dir-te d'una vegada que també t'estimo jo.
    Com es mimen i s'estimen per les branques els ocells,
    perquè no hem d'amanyagar-nos tu i jo com fan ells!!!

    Mi apunto!
    Petonets Montserrat.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola M Roser.
      La sardana Llevantina es preciosa i melancolica "La doncella enamorada plora trista tota sola, perque es veu abandonada del aman i es desconçola i perduda en l´anyorança per calmar el seu sofrir, prefereix sense esprança morir".
      El Saltiró de la Cardina m´encanta "Pageseta moreneta vull cantarte una cançó, vull dirte d´una vegada que també t´estimo jo." es tan alegre.
      Estic contenta de que tornis a poguer escriurer. Reb un petonet i ballem una sardana, encare que seigui virtualmen, Montserrat

      Eliminar
  3. Te comprendo, yo también me gustaba ir por la Plaza San Jaime y bailar la sardana.
    Buenas noches.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Mari-Pi y quién sabe si alguna vez en la Pza de Sant Jaume habíamos entrelazado nuestras manos en este círculo tan bello de la sardana.
      Besos desde Valencia

      Eliminar
  4. Ya eras Guapa con 14 años y con el vino.
    Mejorando con el tiempo.

    Te pasa, como a mi con las Sevillanas.
    Como se me ve con algo mas de 14 años.

    manolo

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ay Manolo, gracias por el piropo.
      Ahora sólo han pasado 50 años más o menos ja, ja...
      Se te ve estupendo y con este buen humor que te caracteriza.
      Saludos cordiales, Montserrat

      Eliminar
  5. Pues muy guapa con 14 años jejejeje ¡y ahora a bailar!

    nos vemos
    :)

    ResponderEliminar